tisdag, november 29, 2011

Längtar till jul som en tok!

Såg att jag inte hade skrivit nåt inlägg på ett litet tag nu så tänkte ge er ett litet stämningfullt inlägg såhär på eftermiddagen. Jag sitter just nu o lyssnar på julmusik på spotify o ska plugga litegrann innan maten. Snart är det tenta igen, nästa torsdag den 8e, så nu börjar jag behöva repetera o nöta in lite saker, men jag känner mig ändå ganska lugn o tror det kommer gå bra!

Något underligt men skönt hände då första advent slog till i helgen som var. Innan kände jag inte så mycket julkänsla alls, jag kände mer att det gått så fort o att det inte borde vara advent o snart december riktigt än, men så när vi satte upp ljusstaken i fönstret, tog fram lite tomtar, städade lite o gjorde lite juligt här hemma så kom julkänslan till mig o på något sätt fick jag nåt lugn i mig. Jag känner mig lugn över saker o ting som kan vara lite små stressande då jag vet att det snart är jul o jag snart får åka hem till mina nära o kära o bara njuta av den härliga stämningen! Jag längtar så till jul nu o hoppas att dem tre veckorna som är kvar nu ska gå snabbt så jag får sätta mig på tåget o dra hemöver.

Jag tänkte att jag skulle bjuda på lite julbilder från tidigare är för lite nostalgi o.. för att jag ska längta ännu mer? Men kom på att dem bilderna jag visste jag hade o ville visa, från julen 2009 tror jag, är antingen på nån skiva eller min hårddisk hemma i ö-vik. Men hittade några från förra årets julfirande, dock inte så många me hela familjen samlad, som på bilderna jag velat visa, vilket är synd men enjoy anyway!


Den här bilden tycker jag ger sån mysig stämning!

























Här öppnar lilla S ivrigt sina julklappar
med lite hjälp av pappa P o gam'faster (hihi)





















Granen så grann, som pappa fick ändra längden på
"alldeles för många gånger" tills vi andra (mest jag)
var nöjda me hur den stod


























S i sin fina röda julklänning får en skjuts upp i luften av farfar
o skrattar gott, vilket inte syns på bilden men det gör hon




















Årets julbord med diverse godsaker,
såklart längtar jag till detta!




























Så nu har jag lyckats få ännu mer hemlängtan o jullängtan, men nu äre inte länge kvar heller!

Kram på er där hemma o alla andra!

6 kommentarer:

  1. Gam'faster, va? Såå gammal är jag väl ändå inte!?

    Jag håller med dig om att julstämningen infann sig på riktigt först under första advent, men för min del var det mest för att det snöade hela den dagen! (snön har dock mestadels smält bort idag...)

    Snart, snart, snart får vi båda två åka hem från våra olika ändar av landet och träffas hemma och njuta av mamma och pappas goda julmat! Längtar! :)

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Hehe, ne det skrev jag bara för att retas ju sis' :D

    Ja, varje dag nästan gnäller jag på att jag också vill ha snö!! Men jaha, va trist att den smält bort men det brukar ju vara så me den första snön tills det kommer igen :)

    Ja, ska bli så mysigt! Ja, som att vi förenas (inte riktigt..) på mitten ;) haha. O julfika o dricka glögg, mums! :) Kommer bli kanon!

    Kram kram så länge! <3

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Jag hoppas att det kommer lite snö snart så att den rätta stämningen infinner sig. Vi åker ju till Östersund till helgen och ska gå på julmarknad och det blir ju så mycket roligare om det är vitt på marken då. Ha det så bra! Kram/Mamma

    SvaraRadera
  4. Ja det hoopas jag me, både hemma o här nere! Ja just det, synd att jag inte kan vara me i år, men det var ju så fasligt kallt förra året också så ;P Ha så kul i helgen!

    Kramar! :)

    (o du kan ju skriva "Mamma" där det nu står "Anonym" :))

    SvaraRadera
  5. Tre veckor går fort! Lycka till med plugget så ses vi snart. Finns en liten som längtar =) kram från oss

    SvaraRadera
  6. Ja det gör det nog :) Tack o ha det så bra så länge! O krama den lilla tösen från mig, mycket! :)

    Kramar på er alla!

    SvaraRadera