onsdag, november 09, 2011

Brrrr...

Nu börjar det verkligen bli kallt här nere. Kylan tränger sig på o snart måste man kanske ha mössa också. Då kan jag tänka mig att ni hemma i norrland har ännu några grader kallare, eller hur? Jag har tänkt skriva här flera dagar nu men har inte haft tid o igår gjorde jag verkligen ingenting då jag hade feber o va väldigt seg. Men nu blir det lite olika uppdateringar alltså.

I måndags började vi med den tredje delkursen: Kognition o neurovetenskap, vilket var väldigt intressant o kul. Vi ska ha två lärare på kursen men vi har bara träffat en än så länge o han är jättehärlig. Så himla avslappnad o skämtsam o förklarar riktigt bra. Han sa rakt ut att han vill att vi ska avbryta direkt då vi inte förstår (för det är ett komplext ämne med neurovetenskap) o att han kommer säga exakt vad han kommer ha på tentan. Det känns riktigt kul o bra! Vi hade andra lektionen idag o gud va det gör stor skillnad beroende på vilken lärare man har, han gjorde tom. neurokemi intressant! Lärare som han är verkligen guld värda!

I måndags tänkte jag också kicka igång träningen igen, då jag har köpt träningskortet redan, men jag hann komma hem från första passet den kvällen o sen hade jag svinont i halsen verkligen! Det berodde säkert inte på träningen utan var nog något som var på gång o skulle brutit ut ändå, men sen vare kört. Dagen efter hade jag feber, o jag brukar nästan aldrig ha feber, men nu kändes det verkligen. Uscha... Tur hade jag att jag var ledig så jag låg typ bara hela dan o just, jag sov typ 13 timmar den natten me, haha. Så så bra gick det me träningen. Men idag känns det faktiskt bättre (redan nu), jag har ingen feber men känner mig fortfarande inte frisk me lite ont i halsen o öronen o så. Men hoppas det går över fort nu så jag får fortsätta me träningen!

En annan sak vi har gjort i dagarna är att vi äntligen skaffat lite blommor så vi har något levande att kolla på här hemma! (känns lite konstigt att säga hemma fortfarande haha) Såhär fint kan det bli då (o här ser ni också vår nya fönsterlampa sen någon månad sådär:


Dem ser ganska små ut på bilden, men dem ser proportionerliga ut här.



















Nu har vi även bokat hemresa för jul, den 21 december drar vi hemåt! Hoppas att allt går som det ska då så att det inte blir några förseningar eller förfrusna tåg. Jag längtar så otroligt mycket till jul. Ska bli så mysigt o äntligen få komma hem då! Åt förresten pepparkakor första gången för denna "säsong" ikväll, åh så efterlängtat det var!

Ne nu ska jag ta o gå o lägga mig o sova ut lite o få några extra timmars sömn, så jag blir riktigt frisk snart.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Usch för feber och ont i halsen! Jag är själv inte helt pigg, även om det känns mycket bättre idag jämfört med i måndags och tisdags. Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ne det är inte kul! Krya på dig du me syster! Kram <3

    SvaraRadera