torsdag, november 24, 2011

Träningsvääärk!

Idag är det någon som har träningsvärk, så in i självaste..! Jag kände att jag skulle trotsa det lilla av förkylningen som var kvar igår o gick på mitt andra träningspass, ett afropass. O gud va kul det va måste jag säga! Jag var på mitt första träningspass, zumba, innan jag blev sjuk o zumba var nog inte min grej. Jag trodde jag skulle gilla det eftersom jag gillar dans osv, men afrodansen var mycket roligare o mycket lättare att hänga me på som nybörjare! Mycket mer min grej! Det finns nog en del olika typer av afro. Detta var ingen sån traditionell afrikansk dans eller nåt, utan det var modernare o modernare, bra musik. Ett hett tips till er som älskar dans lika mycket som jag o vill ha riktigt kul när ni tränar o bara släppa loss till medryckande musik! O kanske nåt för er som inte gillar zumba så mycket. Så idag sitter jag o ska plugga lite med världens träningsvärk i ryggen, av alla ställen! Jag kunde knappt böja mig ner o tvätta ansiktet imorse! Mycket underligt!

Måste bara berätta en rolig sak som hände i tisdags. Lektionen som vi skulle haft i måndags, men som läraren hade glömt meddela alla i klassen att vi skulle ha i tisdags istället, var mycket intressant. Vi hade den andra av två lärare som vi har på den här delkursen för första gången. O det roliga var att han först bad om ursäkt för missförståndet som hade blivit o sen började han läsa upp första namnet på våran "klasslista", om vi skulle gått i gymnasiet igen. Man såg hur han tänkte efter o tillslut fick fram både för- o efternamn. Vi undrade ju va han egentligen höll på me, var det nåt upprop eller? Ne utan han hade suttit på tåget påväg till växjö från sthlm o lärt sig alla våra namn (35 st - även dem som hoppat av) o sen stod han där helt utantill o läste upp dem i tur o ordning ungefär som ett upprop. Vi var så imponerade! Det var väldigt häftigt! Dessutom är han ursprungligen från Kenya så han pratade inte superbra svenska.

Han berättade hur han hade gjort, för det finns nämligen en modell som man kan använda för att lära sig saker som man har listat helt utantill. En siffra i listan har en viss bokstav (som ett bokstavssystem) o den bokstaven kopplar man ihop med en sak som man sen kopplar ihop med personens namn t.ex. Så den första på listan kundebetyda T o då tänkte han på en slips (tie på engelska) o sedan kopplade han ihop slips med den första personen i listan. Ganska intressant tycker jag. Han forskar bl.a. om minne o han sa att han kanske skulle lära oss det, för vi var så häpna över det!

Ne nu är det väl dags o plugga lite tror jag,
Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar