onsdag, november 16, 2011

Snacka om frost

Ja idag när jag vaknade var det fullt me frost på backen, o det var inte ens på morgonen utan runt 11-tiden. Då var det igång.. bara o vänta in snön då. Jag hoppas att det iaf kommer lite snö, men det verkar ju som att det är lite brist på det där det brukar va snö nu. Enligt mig är det inte riktigt december o jul utan snö! Sådeså!

















Vi hade en mycket intressant diskussion idag på lektionen. Vi skulle egentligen prata om motivation o emotion, vilket vi också gjorde, men på något sätt kom vi in på livet o hur livet kan förändras av dem minsta sakerna. T.ex. ett möte med någon person som man sedan aldrig kommer se igen kan förändra livets rikting totalt. Både till det positiva o till det negativa. Jag tyckte att det hade väldigt mycket o göra med det som jag har funderat en hel del över på sistone, vad jag vill plugga till o tillslut bli. Jag önskar att det någon gång kommer hända mig något sånt som ger mig en snilleblixt eller nåt o bara vet vad jag ska göra me mitt liv. Men det kan ju ta hur lång tid som helst, om det ens kommer hända. Det första jag tror att jag ska göra är att sluta tänka så överdrivet mycket på det o bara låta det va lite, o kanske händer det oväntade saker då. Vår lärare i den här delkursen är väldigt inspirerande att lyssna på. Han sa bl.a. att dem småsaker som händer är det som gör livet så intressant o att vi människor oftast inte fungerar så att vi har en plan för vårat liv om vad vi ska bli osv. utan att det oftast är dem små sakerna som förändrar ens liv på stora sätt. Det är ju bara hans tankar men jag tycker det lät väldigt klokt. Värt att fundera på!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Här är det minsann ingen frost, bara grått och trist. Men nu hoppas vi att det blir lite kallare så att det inte bara blir slask om det skulle komma några snöflingor. Kram/Mamma

    SvaraRadera