fredag, november 11, 2011

The blog is going deep..

Igårkväll låg jag o vred mig o kunde absolut inte somna. Nu vet jag förklaringen till det: fullmånen. Men igårkväll/natt var jag övertygad om att det var jag me alla mina olika tankar i huvudet som bara låg o tänkte, alldeles för mycket.

Som rubriken kanske antyder svagt VARNAR jag nu läsare som inte vill läsa om mina inre funderingar o tankar, som ibland kanske, men inte alltid, har någon verklighetsanknytning eller ens är realistiska utan bara är löst tänkande från min sida. Det är inte tänkt att bloggen nu ska innehålla massor av liknande inlägg som detta, men just idag gör den det, dels eftersom jag känner för att få ut det ur mitt huvud/skriva av mig o dels för att jag kanske ska få ut något matnyttigt ur det. Jag varnar också för att detta kan bli ett långt inlägg, men för dig som är intresserad av att läsa - varmt välkommen o ha tålamod!

Jag har för tillfället ingen riktig plan på vad det ska bli av mig o vad jag ska göra i framtiden, varken den snara framtiden eller den långt långt borta. O när jag ibland tror att jag kommit på någon plan så kan den ändras så tidigt som dagen efter. Jag är en ganska rastlös människa har jag lärt mig om mig själv, även som det inte alltid märks. Så av denna ovisshet blir min själ inte direkt blanserad o harmonisk, utan det blir ett stort virrvarr av tankar uppe i huvudet som gör att jag ofta funderar på detta för att naivt försöka få klarhet för mig själv.

Även fast det känns som jag inte har någon aning vad jag vill göra med mitt liv i framtiden så är jag stundtals övertygad, skulle jag vilja säga, om en handfull saker. Dessa är att jag (1) skulle vilja påverka, bidra med någonting, göra någonting för världen eller andra människor som jag kan känna mig stolt över. Stort eller lite spelar ingen roll, bara det är något som andra kan ha nytta av o behöva. Jag vet också att jag vill (2) göra/jobba me något som jag älskar eller gillar. Det kan låta blåögt att tro att det verkligen är realistiskt. Men det är en sak som jag har försökt hålla fast vid ganska länge för jag känner att det är viktigt o jag tycker att alla skulle behöva ha den tron, men då kanske det börjar gå mot det lite mer orealistiska. Men varför ska man egentligen hålla på me något som man inte älskar? En lätt fråga att ställa kanske men så känner jag väldigt ofta o ja, jag vet att det är verkligheten o livet ibland, att man måste göra saker som man inte vill bara för att man måste o det förstår jag. Men jag tänker i det stora hela, inte på dessa små vardagliga sakerna, utan att jag vill ha ett arbete som jag känner att jag själv får ut någonting av. Det tycker jag även att alla ska kunna få ha.


Det syns lite dåligt längst till höger, men det går inte att göra bilden större.
Så det står: "Choose a job you love and you will never have to work a day in your life".
 



















Jag vill så mycket men känner att mycket av det är omöjliga eller saker som jag säger till mig själv att jag får ha som hobby/intresse. Jag vill dansa, sjunga, skriva, inspirera, skapa, föreläsa, leda o mycket mer. Om någon kommer på något som för ihop alla dessa saker till ett på ett sätt som är möjligt att åstadkomma, hör gärna av er! Nemen, lite mer seriöst, folk säger att "man får bara ett liv" o jag skulle, inte bara pga detta påstående, vilja få ut det mesta av mitt. Hur ska man då göra det om man inte vet vad man vill, vilken väg man ska gå eller hur man ska ta sig till? Jag blir stressad faktiskt. Jag blir stressad över att tiden går o det känns ibland som att mina ambitioner testas av tidens påverkan. Jag vill inte tillslut bara "nöja mig" med något som jag inte vill o där jag känner att mina ambitioner inte kommer fram som dem skulle kunna. Är det det som är meningen så känns livet väldigt tråkigt i det stora hela, men nu kommer jag alldeles för mycket in på meningen me livet osv, vilket jag inte vill. Jag vill ändå hålla fötterna på marken lite.

Det är komiskt att ibland känner jag mig oövervinnerlig o som om jag kan göra vad som helst som jag vill o tar mig till. En otroligt inspirerande tanke, som jag så gärna vill gå efter. Det är en andra sak som jag under större delen av mitt liv har försökt hålla fast vid, ett påstående att: Man kan bara man vill, även fast jag ofta har haft mina dalar på den fronten me. Men samtidigt som jag känner att jag egentligen skulle kunna göra vad som helst så känner jag mig begränsad av olika saker med. I det finns det ett otroligt dilemma.

Jag vill så mycket, jag vill tro på att jag kan göra det o jag vill göra det för att känna mening, passion, livskvalitet o inspiration! Mer än så orkar jag inte idag. Jag vill understryka ännu en gång att detta endast är mina egna tankar o funderingar o jag hoppas att ni inte ska gräva ner er i tankar utan slut efter det här, som jag brukar göra ibland. Ni som har läst får gärna komma med synpunkter o egna funderingar, bara lämna en kommentar. Om det är så att ni inte vill läsa fler liknande inlägg eller att ni kanske vill det. Om ni har egna tankar om ämnet eller vad som helst. Det uppskattas!

Jag vill även dela me mig av några bilder (som ni ser ovan) som jag satt ihop själv men dem är tagna från www.theresesennerholtshop.se/echarge, efter att jag själv blev tipsad om sidan. Det är också en härlig inspirationskälla me posters, tavlor o kort som är enkla men så otroligt fina! Gå in o kika alla inspirationsfattiga!

Medan jag suttit här o skrivit har jag lyssnat på min playlist på spotify me Melissa Horn. Det är en sån dag idag. Hennes låtar är himla fina, inspirerande och väldigt bra! Musiktips! Dessutom kan jag tipsa om att hon ska vara med o uppträda på Skavlan på Svt1 kl 21.00 ikväll.


Ha en fortsatt bra dag o helg!
Kram!

4 kommentarer:

  1. Veronica, du är en underbart bra kompis och oerhört inspirerande. Av en slump hamnade jag på detta inlägg när jag tänkte "catch up"'a vad jag missat på senaste tiden... Känner igen mig i massa tankar men tror och hoppas att du någon dag finner vad du letar efter (eller vad man ska säga). Hur som helst, glöm aldrig hur cool du är :D STOR KRAM till en toppenkompis

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fin Rebecca! Du är verkligen en äkta vän som man kan lita på i vått o torrt! :) Det värmer så mycket att höra detta, du är ett stort stöd för mig! :) Va kul att jag kan inspirera någon! (Måste ju fråga, är det du som har klickat i dem små rutorna efter inläggen?, jag kan nämligen inte se vem det är ;P) Tack för att du är en sån underbar vän! <3 Jag älskar dig! O du, glöm aldrig att du är underbar o bäst o skitcool! <3
    Stooora kramar, från en vän som saknar dig!

    SvaraRadera
  3. Naw, tack det är du med! En älta vän i alla väder :) Hihi några av rutorna har jag allt klickat i så ja ;D Tack till dig som är som du är! :) - En underbar vän med hjärtat på rätta stället :D Älskar dig med vännen :) Haha tack <33<3!!! :D Du är bäst :D KRAMAR och du har mitt nummer om du vill prata om något eller inget, som du vet :)

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag tycker bara det är roligt att någon trycker i dem rutorna :) o jag kände på mig att det va du ;) Tack för att du är du me, vännen! Och ja tack det vet jag, o du vet att du kan ringa till mig när som helst också gums! <3
    Kram kram! :)

    SvaraRadera