tisdag, november 01, 2011

Ganska passande

Såhär såg mitt horoskop ut idag:

"Sagittarius Nov 1, 2011
If you're feeling stressed out and restless, welcome to the club - the Sagittarius club, that is. Members of your tribe are now feeling friction from a few different angles. It may be a money matter, a relationship conflict, or ongoing work pressure that has you frazzled, and there may not be much you can do now to stop it at the source. However, you do have a choice in how you handle the anxiety. Use self-hypnosis or some other relaxation technique to feel better, and rest assured that by tomorrow evening things will be much improved".


Ganska passande tycker jag då jag har en tenta som hänger över mig o jag därför har suttit i biblioteket typ hela dagarna flera dagar i sträck nu, hela 5 dagar faktiskt! Men imorrnkväll som dem skriver är kvällen innan tentan (som är på torsdag) så då har jag ingen möjlighet att plugga mer o förhoppningsvis kommer jag känna mig väl förberedd. Just nu längtar jag såå tills tentan är över o jag kan slappna av på riktigt. Dessutom var det lite passande också att dem sa att jag skulle använda någon avslappningsteknik mitt i all stress eftersom jag har försökt me meditation, som vår lärare lärde oss, nu i några dagar.


Jag ska nog ta några minuter nu och göra det o sen ikväll tror jag att det inte blir så mycket mer plugg än det jag gjort idag. Hjärnan är som mos i huvudet på mig, så ska nog vila den en kväll nu o förhoppningsvis blir det en skön dusch o lite filmmys me J! ...Efter hockeyn såklart.

2 kommentarer:

  1. Mycket passande! Hur fungerar det med meditationen? Jag har tänkt testa det själv, men jag verkar aldrig riktigt hinna ta mig tid till det... Typiskt, va?

    Nåja, sånt är livet. Lycka till på tentan!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Mja, det går väl bra. Sedan jag bestämde mig så försökte jag me jämna mellanrum, typ varje dag, men nu har jag hoppat några dagar.. inte bra. Men det märks ju inte så mycket i början, man måste nog hålla på ett tag. Men jag tycker det är skönt ändå, som avslappning också bara.

    Tack i efterhand, märkte inte innan!
    Kramar!

    SvaraRadera