måndag, november 21, 2011

Too soon?

Igår, söndag, hade Jag o J en städ- o bakdag här hemma. Vi turades om att städa o baka så efteråt var vi båda lite less o bara slöade. Jag blev väldigt nöjd över mina bakverk, då jag aldrig gjort dem förut faktiskt. Mamma o pappa brukar ju göra dem hemma, men jag har aldrig provat. Det visade ju sig att det var väldigt lätt. En lätt o väldigt god kaka, det är väl därför dem har så många namn: Kärleksmums/Mockarutor/Snoddas. Vi valde att skriva Mockarutor på burken som vi fryste ner iaf, hehe.




























Idag har jag varit på föreläsning, trodde ni ja!, ne den blev inte av då läraren inte kom. Vi skulle ha en ny lärare idag men dem hade glömt att berätta för oss att dem flyttat lektionen till imorrn. Så där satt vi!

Men när jag kom hem lite senare såg jag utifrån att våra grannar redan hade ställt upp ljusstakar i fönstret. Det var dem första jag sett i år. Även fast de är några dagar för tidigt så fåre väl gå för denna gången! Nemen det är bara jag som fortfarande kvar i oktober typ, men det var mysigt att se på något sätt. Lite närmare helgen åker nog Js ljusstake upp ur förrådet o landar i vårat fönster. Och om exakt en månad så sätter vi oss på tåget o åker hem till norrland!


Bild från internet, bara så ni vet
att det inte kommit snö här nere i småland än.


















Nu är det dags för dusch.
Kram kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jaha, så du blev inte nöjd över mina sockerbollar? Thanks alot! :(

    SvaraRadera
  2. Men om jag hade skrivit det så hade du ju tyckt att jag tog åt mig äran för dem.. så "lose-lose situation" för mig ju! :o Du vet att jag tycker dem vart goda o mycket bättre än mina!

    SvaraRadera