onsdag, september 14, 2011

Tvättdag o stress

Idag är det tvättdag, välbehövligt. Så mellan tvättarna sätter jag mig o bloggar lite, tar det lugnt. Ironiskt nog så pratade vi om just stress idag på föreläsningen, också känner jag mig lugnare o mer harmonisk. Knasigt, men skönt! Lyssnar även på lite skön musik för att förstärka känslan, en bra låt som jag kan tipsa om, ifall ni inte redan lyssnat på den, är My body - Young the Giant.

Den första delkursen, som handlar om introduktion till psykologi, är faktiskt snart slut, det går väldigt fort känns det som. På föreläsningarna har vi tagit upp lite olika ämnen o dem flesta har varit ganska intressanta. Stress, inlärning o psykiska störningar tycker jag har varit bland dem roligaste.

Som avslutning tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder på lägenheten här också så ni får se hur det ser ut i den lilla ettan vi har. Det är väl inte mycket för världen men lite bilder efterfrågades faktiskt av några, så såhär ser det ut där jag bor nu:


Det lilla lilla köket. Att vara två st där o laga mat är.. en utmaning.
Lägg märke till bänkugnen o skåpet under plattorna är kylskåpet.


















Man hade ju gärna velat ha plats me en soffa men blir lite svårt.















Toaletten till höger o frysen till vänster.






















 
Nu ska vi fortsätta tvätta.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att få se hur ni bor! Det ser ju mysigt (om än något trångt) ut. ;) Jag förstår ju att om man ska komma och hälsa på nån gång framöver så är det säkrast att boka hotell...

    Det är också skoj att höra att det du läser nu är intressant. Jag läser lite liknande grejer på min kriminologikurs, dock inte något om stress, så det får du se till att lära mig lite om när vi ses.

    På tal om att ses, hör av dig till mig när du vet om/när du ska åka hem under hösten så ska jag försöka planera in att åka hem samma helg så vi får ses nåt före jul. Saknar dig ju, lillasyster! :)

    Hälsa J också! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få se hur ni bor! Jag tycker det ser mysigt (om än lite trångt ut). ;)

    Jag förstår att det du läser är intressant, jag läser lite liknande grejer (dock inte stress) på min kriminologikurs. Skönt att du hittat en kul kurs. :)

    Jag har förstått att du funderar på att åka hem nån gång innan jul och tycker att du ska höra av dig till mig också när du bestämt när du ska åka hem, så kan jag försöka åka hem samma helg. Jag saknar dig ju lite, syster yster! :)

    Hälsa J också! Kram på er!

    PS. Jag försökte göra ett inlägg för ett tag sedan, men det fungerade inte. Så bättre lycka den här gången, hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag valde att publicera båda kommentarerna eftersom du skrev lite olika saker ;)

    Jo det är lite trångt, så hotell är nog att fundera på då :P

    Ja det ska jag försöka göra. Jag hoppas också att vi kan synka det, för jag saknar storasyster mycket!! (inte "lite") :) <3

    Jocke hälsar också, hälsa Simon me!

    Tusen kramar! :)

    SvaraRadera