lördag, september 17, 2011

Helg o inte så mycket planerat

Ja, helgen välkommnas med öppna armar, men som för en hel del studenter som jag är det nog väldigt likt vilken vardag som helst. Plugg o lite vartannat, men det är ändå skönt att det är helg, o jag har haft lite långhelg också då jag inte haft någon lektion sedan i onsdags. Många i min klass har därför åkt hem till sina familjer o hemstäder, tyvärr kan ju inte jag göra desamma bara sådär vilket är hur trist som helst. Hade vart väldigt skönt att få komma hem ett tag o krama på alla. Föräldrarna har ändå dragit norrut till fjälls i helgen så, det hade ju inte heller vart fel.

Nu har vi ätit för ett tag sen, en grymt god chili con carne faktiskt och tänkte att det skulle va skönt o ta en liten kvällspromenad nu, men tror jag sätter mig o läser lite i nån av mina böcker som borde läsas istället. Dem "sidoböcker" vi har på svenska verkar faktiskt väldigt intressant, o skönt att läsa lite på svenska emellanåt till skillnad från våran feta engelska huvudbok. Nu har det hunnit bli väldigt mörkt o J ville inte längre följa me o gå ut o gå så då känns det inte så bra att gå själv i mörkret. Jag får ta den där promenaden imorrn, på dagen, för på kvällen ska det visst regna myycket här. Har längtat länge efter att få gå ut o gå o springa o nu är jag frisk igen så det är bäst att passa på! Sen är det också ett program på ettan ikväll som heter "Tack för musiken", kvällens gäst är Pernilla Andersson så kanske tar o kikar på det. Om ni också vill se det skruva in svt 1 kl. 20.45 ikväll.







Såg den här på tvn idag: en skitsöt one piece me röda o blåa älgar på. Måste bara lägga upp en bild på den för att den är så fin o lite kul att det är älgar på den. Dem ser så mysiga ut men dem är inte billiga direkt o har inte så många användningområden så tror inte jag ska satsa på en, men kolla skadar ju inte, eller hur!



Såhär såg vyn ut från vårat fönster häromdan, ser inte ut som nån
höstbild direkt. Men trots att det ser varmt ut var det inte så varmt den dan,
mellan 10-12 grader.
Det tycker jag är kallt för att vara såhär pass långt söderut.






















Hoppas ni får en bra helg,
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar