tisdag, december 20, 2011

Bara en dag kvar!

Ja, vi drar sista rycket här i Växjö o imorrnbitti, tidigt, sätter vi oss på tåget hem till kära gamla norrland! Kändes grymt skönt att göra bort sista lektionen idag o veta att nu äre bara o åka hem. Dock kan jag inte helt pusta ut då jag har plugg o göra under det så kallade lovet, men det är ändå ett privilegium o få åka hem o ta det lugnt, mysa o umgås me familj o vänner även om man har lite måsten kvar.

Jag hade önskat mig lite snö, eller helst ganska mycket, då jag kommer hem men som det låter på er hemma i Ö-vik så är det inte mycket att hurra för. Vem vet, vi kanske kommer hem me snö? Fast inte tar vi den från småland isåfall för här är det grönt gräs så det bara skriker om det. Minusgraderna som det står att det ska va hemma i veckan bådar iallafall lite gott för mina förhoppningar om snö. Bara o hålla tummarna!

När jag nu kommer vara hemma över jul i nåra veckor så kanske det inte blir så mycket uppdateringar eftersom jag kommer träffa dem flesta av er som (jag tror) läser o vill ta mig tid till att slappna av, bara umgås o skratta. Men några bilder kommer det nog komma upp från julmys, firanden o annat när jag känner för det.

Nu när golvet torkat från moppningen ska jag ta o fixa lite annat som att städa ur kylen, fixa matsäck o packa det sista, sen blir det sängen tidigt så man inte är en zombie imorrn när man ska upp runt halv 6.


Puss o kram, tills jag kommit fram! Om ca. 24 timmar borde jag vara på hemmaplan, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar