fredag, december 09, 2011

Hemliga saker på g

För er information så vet inte jag vad som har hänt me min bild här ovan, Blogger verkar ha ändrat mallen som jag använder så den verkar ska va mindre o på sidan, lite trist då jag faktiskt tyckte om när det var en stor bild där uppe (även fast hela bilden inte kunde synas). Men nu fåre väl va såhär, haha tekniska jag!

Ännu en regnig dag i Växjö.. regnets stad? Det blir alltså en innedag förutom att vi måste handla senare. Jag är ju ändå "ledig" nu när jag gjorde bort ännu en tenta igår. Nu äre inge mer tentor eller något innan jul, bara föreläsningar o vanligt plugg. Bara o bara... Dock kommer jag nog ha en del o göra under jul me en tenta i januari o en hemuppgift, men det är framtida problem just nu!

Imorse ringde väckaren runt sju o jag klev upp åtta, på min lediga dag! Galet, jag vet, men vill man va fin får man lida pin. Jag skulle nämligen klippa mig nu på förmiddagen. Var så less på mitt hår som blivit otroligt långt o stog åt alla håll. Var väldigt kluven dock på vad jag ville göra, om jag ville ha det jämnlångt igen eller fortfarande lite page-aktigt som jag klippte mig i somras. Men efter att varit hos frissan o frågat va hon tyckte skulle va lättskött o enkelt men ändå inte för tråkigt o själv kommit på vad jag ville ha ungefär så blev jag mycket nöjd.

O gud va skönt det va att bli av me dem långa "tåtarna" som hängde framme på sidorna! O ja, storasyster, jag märkte när jag kom hem att det vart lite likt din nya frisyr faktiskt, förutom luggen o att mitt är lite längre, jag tycks på senare år alltid lyckas klippa mig så jag tycker att jag liknar dig efteråt på (inget dåligt me det :)). Vi är väl helt enkelt väldigt lika bara. Jag trivs med att det inte är så uppklippt där bak som förra gången jag klippte mig så att det ser lite tjockare ut o att det inte lutar lika mycket som innan utan att det bara är en liten lutning men ser ganska jämnlångt ut. Jag längtar lite tills det växt lite mer o är typ axellångt, då tror jag det blir ännu snyggare. Så, nöjd är jag verkligen! Vad tycker ni?





Ni får också en sminkning på köpet eftersom jag kände för att leka lite me sminket nu när jag inte behövde göra nåt annat. Den rödbruna skuggan jag har här heter "glam peach" o är från Make up Store. Jag tycker den är jättefin o är en fin höstskugga! Lite bilder, just for fun!





















Jag ser ju typ drogad ut, men så får det väl se ut nu då, haha


Jag hade tänkt dra igång ett litet projekt som jag tänkt på i nån månad idag, men kan tyvärr inte berätta vad det är eller visa några bilder eftersom jag befarar (på ett mycket bra sätt) att mina två käraste vänner läser min blogg o då skulle en lite rolig överraskning förstöras för dem. Så.. jag får ta lite bilder när det är klart o sen lägga upp dem här så ni får se, sen när det är fritt fram!

Ikväll är det Idol-final för övrigt. Jag har inte alls följt Idol den här säsongen, tycker det börjar bli dåligare o dåligare, men det kan hända att jag kollar på finalen för att se vem som vinner. Ska ni sitta bänkade framför Idol ikväll? I förra veckans program då det var Robin, Moa o Amanda kvar hade jag mina favoriter, Moa o Robin, men då gick såklart svenska folket o röstade ut fantastiska Moa. Det var trist tycker jag, annars hade det blivit en ännu mer spännande final.

Får se om jag ska göra nånting nyttigt nu, kanske börja me mitt projekt innan det blir ut o handla i regnet. Eller så kanske jag tar en powernap eftersom jag klev upp tidigt o inte sovit så bra inatt.. hmm.
Kram kram på er!

3 kommentarer:

  1. Håret blev ju jättefint! Snygg sminkning också :).
    Här har det snöat/regnat och blåst hela dagen, det är ett riktigt skitväder och dessutom ska det tydligen bli kallt också så att det fryser på inatt. Vi får se hur det är i morgon man vet ju aldrig hur prognoserna stämmer. Ha swt bra så hörs vi i morgon. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du blev jättefin! :) Och jag tycker inte att det är så väldigt likt min frisyr (särskilt inte som min har vuxit ut och ser ut som hej kom och hjälp mig just nu, men jag har en klipptid inbokad om en dryg vecka), särskilt eftersom jag har lugg också.

    Att du börjar bli mer och mer lik mig ska du nog passa dig för, det betyder ju bara att du ser äldre ut. ;) Men frisyren får dig faktiskt att se lite mer vuxen ut och det tycker jag är fint.

    När ska du lära mig det här med smink och grejer då? Jag är ju totalt värdelös på sånt, mascara klarar jag på sin höjd ungefär... :P

    Kram och åter kram tills vi ses i jul!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket båda två! :)
    Ja det verkar vara äckligt väder i hela landet typ.. trist.
    Hehe, nemen jag tycker inte du ser gammal ut, Caroline, så det gör inget att jag blir mer lik dig, jag blir ju äldre jag me så :P Jaså tkr du det, jag tkr frisyren gör att jag ser lite "barnsligare" ut, liite som lotta på bråkmakargatan, men får väl vänja mig, jag är nöjd iallafall! :D
    Jag kan lära dig om sånt när jag själv lärt mig! ;) haha.

    Kram kram på er båda! <3

    SvaraRadera