söndag, december 04, 2011

Lussebak

Jag tänkte bjuda på lite bilder från dagens bakning. Vi har slagit till på stort o köpt en färdig mix på affären, upptagna studenter som vi är. Nemen jag kände inte att jag ville hålla på o göra en riktig deg  från scratch men vi ville ju såklart ändå ha lite lussebullar till glöggen på söndagarna. Jag har faktiskt inte bakat lussisar själv nån gång, bara hjälpt mamma o pappa så det kanske var smart o börja me en färdig mix o bara behöva tillsätta vatten. Annars idag har jag suttit o pluggat mest, också tog jag sovmorgon eftersom vi var ut igårkväll. Jag ska fortsätta plugga lite efter maten o sen ska vi adventsfika me glögg, nybakta lussebullar o pepparkakor, mumma! Hoppas ni har det bra i stugorna o adventsmyser lite idag!




















Vi hade inget ägg hemma för att pensla dem, så vi använde vatten me lite socker i o
först var jag lite skeptisk till hur dem såg ut på ytan men dem vart ändå fina!





































Kram på er så länge!

2 kommentarer:

  1. Lussebullarna ser ju jättegoda ut, får man komma och smaka kanske? Nu har vi kommit hem från snöiga Östersund, till ett snöfritt Örnsköldsvik :( Jag hann inte ens äta innan jag skulle på zumban. Ha en trevlig kväll så hörs vi i morgon. Kram / Mamma

    SvaraRadera
  2. Jo dem blev jättefina på bild ;) ..o i verkligheten. Dock smakade dem lite lite saffran jämfört med era, men det är ju logiskt att dem blir mer smakrika när man gör dem helt själv. Men dem går att äta iallafall! :) Va trist, ni får se till o ha snö om ca två veckor! Men ojdå, det kan inte vara bra :/ du får äta nåt nu då så du får tillbaka energin.

    Ha en bra kväll ni med! Vi hörs imorrn ja :)
    Kramar!

    SvaraRadera