fredag, januari 13, 2012

Tillbaka efter uppehåll

...Och ett rätt så långt uppehåll blev det. Under jul har det vart fullt upp med det mesta. Vi kom ner till växjö i måndags efter en lång resa från kl 9 till 21 på kvällen, sedan dess har jag behövt sätta igång me plugg direkt inför tentan jag hade igår (torsdag). Men nu är den sista tentan för psykologikursen gjord och förhoppningsvis behöver jag inte göra om den, skönt! Nu på måndag börjar nästa kurs som jag ska läsa, socialpsykologi blir det då. Det ska bli spännande! Så några dagar har jag på mig att vila upp mig sedan drar det igång som vanligt igen. Förutom en helt ny klass!

Såklart känns det jobbigt, tråkigt och trist att behöva åka ifrån familjen och alla andra men det känns helt okej att vara tillbaka här nere också. Nu efter några dagar känns det som att vi varit här i typ två veckor, skumt. Något som gjorde det roligare att komma fram på tågstationen här nere i söder var att det låg snö på marken och fina snöflingor föll över våra huvuden! Men dagen efter var det helt annat... Det ombytliga småländska vädret går inte hem hos mig riktigt!


Såhär såg det ut då...




















...och såhär dagen efter, +5 grader var det då helt plötsligt.




















Jag tänkte lägga upp några bilder från julfirandet hemma och även bilder på det lilla hemliga projektet från i höst, men orkar nog inte det ikväll, kanske imorrn!

Kram på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar