söndag, januari 15, 2012

Ny kursstart med mera

Skönt att vara tillbaka på bloggen o rätt så skönt att vara tillbaka i rutiner ändå (måste erkänna lite). Jag tänkte passa på och tacka (dem av er som läser bloggen dvs) för julklappar och födelsedagspresenter som jag inte hann tacka för personligen hemme i Ö-vik. Allt jag fick var otroligt fint och genomtänkt, ni känner mig bra! Tyvärr kunde inte mycket av det hänga me ner till Växjö pga brist på plats i den sprängfyllda väskan...

En av dem gulligaste (av många gulliga) var en tavla jag fick av en av mina bästa vänner R, det är en egen-ihopsatt tavla med en bild på mig, R och kusin C tillsammans med ett fint citat. Det står nu fint på en plats i Js lilla svarta hylla här i lägenheten, men det kan hända att den kommer upp på väggen me om jag hittar någon plats som är nog värdig det magnifika motivet! Tack igen finaste R! Tyvärr får ni hålla tillgodo med mobilbilder än en gång eftersom kameran var en sak som inte kunde hänga me på resan ner... ska be mamma skicka ner den snart!
















Närbild så ni ser det söta budskapet, som säkert kommer få mig
på bättre humör när jag längtar hemåt ibland! <3

Jag kan också passa på att tacka för Js och mina första gemensamma julkort som vi tyvärr inte hann få innan vi åkte hem för julledigheten, men så är det när man har bosatt sig på andra sidan Sverige. Tack så mycket syster C, Jockes mamma C och min mamma o pappa! Dem står nu fint uppradade på bortdet bredvid min dator.




En av sakerna jag och J har hunnit med sedan vi kom ner va att gå på stan en sväng (igår) och fixa småärenden och så. Jag ville visa en ny ljuvligt doftande älskling som jag köpte då, ett Body Shop bodybutter som doftar jordgubb, mumma! Jag hade faktiskt, trots att jag älskar Body Shop, inte testat nåt bodybutter förut så det var väl dags nu. Dem är fulla med fukt och riktigt bra såhär på vintern så småtorr hud kan få återhämta sig lite, ett bra tips! Jag hade en kupong där som man får (om man är medlem) när man fyller år på 100 kronor och sista dagen innan den skulle sluta gälla smet jag in och utnyttjade den. När jag ändå hade slut på min lotion (oxå Body Shop) så behövde jag nåt att ersätta den med. Som ni kanske märker är jag väldigt nöjd, och det är J med när han går runt o sniffar jordgubbsdoft! Haha.
















Imorrn börjar den nya kursen, socialpsykologi kör jag igång med då! Lite skol-ångest har man ju men jag har typ kommit på nu att jag ska börja en helt ny kurs och i en helt ny klass. Det skulle ju vara skönt känner jag nu att gå fortsättningskursen, psykologi II, med ganska många av mina kurskamrater från i höst.. men man ska inte välja kurs/program utifrån vad andra väljer och tycker och jag ville hellre lära mig mer om socialpsykologi så det ska nog bli bra. Det tråkiga är ju att man inte träffar dem man lärt känna nu i höst på varje lektion och att det tar ett tag att lära känna nya människor på samma sätt. Men det är ju livet och kan vara bra träning att gå igenom flera gånger. Så jag ska hålla mig positiv och jag tror, och kommer göra, den här terminen till en riktigt härlig, rolig och grym vårtermin!

Nu ska jag nog ta och både varva ner och ladda upp inför imorrn! Det påminner mig om att jag borde börja med min meditation igen som jag helt har tappat bort... inte godkänt! Imorrn kanske jag tar tag i att lägga upp ett inlägg om mitt julfirande som jag har lovat, men det tar sin lilla tid att redigera bilderna me. Håll utkik!

Kram på er och hoppas ni får en bra start på jobb-/skolveckan imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar