måndag, januari 16, 2012

Hemliga saker på g - Avslöjat!

Jag hade nästan glömt bort att jag skulle "avslöja" mitt hemliga mini-projekt som jag höll på med innan jul.
Såhär ser det ut:


















 
Själva grejen var att jag kände för att göra något kreativt för att bryta av i plugget som var i höstas och såg på en dåvarande kurskamrats blogg att hon målade tavlor med akrylfärger bara för kul. Och kul, tänkte jag med, att det kunde det ju vara! Så jag köpte mig lite grejer och provade lite och det tog lite övning för att få till "feelingen" och något som jag blev nöjd med kan jag säga. Jag har bara målat med oljefärger någon gång i grundskolan och aldrig med arkylfärger.

Sedan kom jag på att jag kunde slå två flugor i en smäll, "mix business with pleasure" och bestämde mig för att göra två tavlor som skulle bli julklappar till mina fina vänner, kusin C och R. Så det var mitt lilla projekt. Jag tycker det var nästan avkopplande på något sätt att få sitta o drömma och bara måla, så får se om det blir några fler nu under våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar