måndag, januari 23, 2012

Också var det måndag igen...

Befinner mig nu i ett snöigt o relativt kallt Växjö, -0.8 grader står termometern på och några snöflingor flyger runt utanför fönstret. Såhär såg det ut en kväll i helgen då det hade snöat hela dagen:


Jag som trodde snön inte skulle falla över småland mer denna vintern






















Det var några dagar sen jag skrev ett inlägg så jag har samlat på mig lite bilder och tänkte föra en resumé av intressanta o ointressanta saker som har hänt dem senaste dagarna.


Jag och J tänkte att vi skulle prova göra tomatsoppa en dag i förra veckan. Jag har aldrig gjort det förut och knappt ätit det heller, men jag tänkte att det kan inte vara så svårt. Men något måste vi ha gjort fel för det slutade med att soppan blev som pasta med tomatsås, haha! (för det skulle va spaghettibitar i den) Det vart iaf ganska gott och med en osttoast till så gick det ner utan problem, men nästa gång får vi antingen försöka leta upp ett annat recept eller lista ut varför all "soppa" inte blev av, det vart som inte tillräckligt rinnigt som en soppa ska. Men man måste misslyckas ibland för att sedan lyckas, hah!


Det var faktiskt gott ändå så det vart inte helt en flopp!



















I lördags var vi en sväng på stan och fixade diverse saker. Det blåste ganska mycket och yrde små snöflingor så det var inte det trevligaste vädret men glad var iaf jag när vi kom hem och jag hade fyndat lite på rean. Jag fick en klänning och en kjol för 125 kr istället för 448 kr! Ganska nöjd med det! (Båda är köpta på H&M)


En liten svart för 75:- istället för 249:-



















Sommarkjol som är längre där bak,
för 50:- istället för 199:-
(bilden gör den inte riktigt rättvisa)


Vi har även hunnit tvätta, städa och baka i helgen som nyss var. Riktiga amerikanska brownies med mörk choklad och hasselnötter på blev det. Mums!




Nu ska jag snart ta o sticka till skolan för lektion. Jag har en liten redovisning i grupp, lite nervigt men det ska nog gå bra. Hoppas ni får en trevlig måndag!

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hej, Vilka fina kläder du har hittat och jättebra pris också. Kan man få receptet på kakorna om de blev goda? Kram på er båda!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ja, visst var det bra fynd!

    Javisst det kan du få, jag hade dem i kylen för att chokladen ovanpå skulle stelna snabbare, men råkade nog glömma de där lite för länge så dem blev lite torra, men annars var dem goda :)
    Receptet hittar du här:
    http://www.recepten.se/recept/brownies.html

    Kram från oss! :)

    SvaraRadera