fredag, mars 02, 2012

Lyckan är gjord

Det har inte vart mycket bloggande nu senaste tiden alltså, fy skäms! Men till mitt försvar så påbörjade jag den nya delkursen måndag den 20e, men kände mig inte helt pigg under föreläsningen, började frysa riktigt ordentligt och sedan gick jag hem med feberfrossa och låg och skakade när jag kom hem. Så det var den veckan. Jag hade helt klart feber (tog inte tempen men det kändes) några dagar (jag som nästan aldrig brukar ha feber) och sen var det hosta, snuva och för att inte prata om bihålorna och då "ont i öronen". Usch, det var inte kul! Hoppas inte någon av er har blivit så dundersjuk som det verkar vara många just nu som blir.

Men nu är jag friskare, bara lite snuva kvar. Så nu är det ingen lugn och ro direkt utan rätt mycket plugg som ska göras, plus att man ska söka sommarjobb och massa andra mindre saker. Så därför har det inte skrivits så mycket här på bloggen. Jag ska försöka bättra mig nu.

Idag är det fredag och helg, vilket känns rätt skönt, trots att jag måste göra en del inte-så-kul grejer i helgen. Men det roligaste just nu är att jag har bokat en resa hem till min kära familj!! Lyckan är gjord liksom! Jag har haft riktigt hemsk hemlängtan nu ett tag och vissa dagar ville jag bara hoppa på första bästa tåg norrut, men verkligheten håller en tillbaka. Så det känns väldigt skönt att äntligen få ha bokat en resa hemöver nu. Det blir på lördag nästa vecka, den 10e, som det bär av. Och vi har en hel vecka utan lektioner så jag blir hemma länge, men det är ju såklart en del plugg som måste göras under tiden också, både grupparbete och en individuell inlämning. Men just nu låter jag mig bara glädjas över att få åka HEM och börjar räkna ner dagarna!



Hem till nybovägen o lill-tajsen



























Inget går upp mot norrlandskusten,
i bakgrunden skymtas havet vid Skeppsmalen
en blåsig sommardag




Nu blir det lite mer fredagsmys framför Ice Age på 7an och kanske lite glass också för att fira!
Hoppas ni får en bra helg allihopa!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att höra att du äntligen kommer hem och att du dessutom kommer hem samma dag som jag kommer hem från Washington, då får jag ju dubbelt så mycket att se fram emot! Can't wait! :)

    Kram kram på både dig och J!

    SvaraRadera
  2. I can't wait either, på att få komma hem o träffa dig! (o alla andra) :) <3

    SvaraRadera