fredag, mars 09, 2012

Vill du testa dig?

Mina fina vänner, släkt och familj, först vill jag bara säga att att ni läser min stackars lilla blogg och även ni som skriver kommentarer på inläggen betyder väldigt mycket! Det glädjer mig precis i stunden när jag läser de och ett långt tag efter, och det gör mig även mer motiverad till att skriva inlägg och skriva mer intressanta inlägg. Det är så fint, tack!



Ett litet hjärta me en kärlekshälsning till er!




Det jag egentligen vill dela me mig av i detta inlägg är en sak som jag satt och gjorde häromkvällen och som vi ska göra och använda i en individuell uppgift på kursen. Det är nämligen ett personlighetstest! Det finns ju en uppsjö av alla dessa test, men detta är det enda jag har gjort. Det här testet är uppbyggt i olika delar med underdelar/kategorier med frågor som man får svara på som handlar om ett orde eller trait (karaktärsdrag) som t.ex. social, impulsiv.

Jag tycker, trots att jag egentligen bara var tvungen att göra det för uppgiftens skull, att det var mycket intressant att göra och det fick mig att fundera lite på hur ens personlighet egentligen ser ut. Man kan efter varje bunt me frågor se vad man fick för poäng och var man ligger på dimensionen och även vad normen är. Även om det kanske inte alltid stämmer exakt så tycker jag det var intressant att se om jag låg över, under eller inom normen för just det traitet.



Båda bilderna är hittade på google.




















Så jag tänkte säga att ni som vill göra testet så hittar ni det HÄR. Man måste registrera sig men det är gratis och går fort och sedan tror jag man kan börja och sedan logga ut och logga in o fortsätta en annan gång om man vill det. Vi skulle bara göra de tre första delarna för uppgiften, så de senare delarna har inte jag gjort. Sedan finns det också en sammanfattning under "view report" där man kan se stapeldiagram och lite kommentarer på sitt resultat.

Nu ska jag fortsätta gör nytta här.
Hoppas ni har en bra fredag och ser fram emot en härlig helgledighet!
Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar