tisdag, mars 20, 2012

Tårta och verklighet

Som de flesta av er nog vet så har jag varit hemma o norrland i en vecka nu och kom tillbaka till växjö i söndags. Trots hur himla skönt och kul det är att träffa J igen och få mysa me honom så känns det ändå väldigt trist att vara tillbaka här nere i gråa Växjö (där det har regnat varje dag sen jag kom tillbaka) och tillbaka till verkligheten me skolan och allt vad vardagen innebär. Det känns så himla tråkigt, jag hade ju så gärna stannat mycket längre hemma med min familj och vänner... men så är det nu. Ska börja fundera på när jag kan åka hemöver nästa gång så kanske det känns bättre. Antingen blir det påsk eller lite senare.

Igår var en riktig mördardag och det va även Js födelsedag. Jag träffade min grupp kl 9.30 för finslipning på grupparbete och förberedning inför rollspel som vi hade idag och J jobbade me sin grupp o deras stora uppgift (som de har gjort länge).

Min grupp var inte klara förrän kl 18.30 och då gick jag till Ica för att köpa grejer till tårtbak. J var inte klar på länga vägar då utan kom hem vid typ kl 20 tror jag. Då skulle vi börja steka kyckling och äta middag. Oufff va vi var trött och less! När maten väl var klar så var kl 21 och vi kunde se på CSI lagom till middagen (skevt eller vad?, för mig iallafall). Sedan var det dags för tårtbak och presenter. Med mina sista krafter så blev tårtan väldigt bra och jag lyckades inte misslyckas med den tro det eller ej. Så tillslut blev det lite födelsedagskänsla men det tog lite tid. Haha, en sån dag hoppas jag det dröjer länge innan den kommer igen!

Såhär såg tårtan, aka masterpiece, ut:
Ni som såg bilderna (här på bloggen) på Js tårta som han gjorde när jag fyllde år kan ju jämföra o se här vilken som faktiskt blev snyggast och ser godast ut, hihi.

































Idag har J namnsdag också så det blir lite tårta ikväll me, det finns ju mycket över så.
Nu ska jag göra nåt vettigt, diska först tror jag...

Puss o kram!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Tårtan ser jättefin ut och är säkert väligt god också. Hoppas ni får en lugnare kväll nu då. Hälsa Grattis till Jocke på namnsdagen och håll tummarna för MoDo!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag me :) Det ska jag göra.
    Och absolut hålla tummarna!! :D Ha det så kul ikväll <3

    Kram!

    SvaraRadera