söndag, februari 19, 2012

Efter-tenta-måsten

Dagen, för oss, har bestått i massor me tråkiga men nödvändiga saker och vi har hunnit med mycket. Vi har dammsugat, dammtorkat, städat toaletten, diskat, tvättat och sedan har vi även varit ute o rört på oss. Nu sitter vi o väntar på kvällen middag, lasagne! Det känns bra att ha hunnit med så mycket på en dag, söndagar är bra för sådant, men jag har ändå en del små måste kvar o fixa me ikväll.

Igår gjorde vi en heldag på stan, eller snarare Grand Samarkand, ett nytt köpcentrum en bit utanför city. Det var första gången jag var dit, jag minns att jag pratade om att vi skulle åka dit en dag i höstas men det blev ju inte av, så det var kul att se det.



Såhär fint väder vart det definitivt inte igår utan bilderna är lånade från samarkand.se.































Det vart inte så många inköp men fyndade en fin vit polotröja för 50:- (eg. 100:- men jag hade ett gammalt presentkort kvar på 50 kr som jag tjänade in lite på). Sedan gick vi mest o kollade på alla affärer o letade efter rea, men det var inte så mycket av den kvar, köpte några nödvändiga saker o åt en väöbehövlig lunch. Nöjd! Sedan på kvällen var fötterna rätt döda och vi vilade upp de framför tvn.

vårat helgssnacks nuförtiden,
vi försöker att bli lite nyttigare när det gäller sånt,
o vi hittade bl.a. en favorit; MANGO (som vi inte dippar i dippen haha)




























I fredags, på min första lediga dag efter tentan så gick jag o klippte mig. Efterlängtat! Det hade blivit ganska långt på rätt kort tid så jag ville ta bort en hel del så jag slipper klippa mig så ofta. Men det blev ungefär lika kort som förra gången om jag kommer ihåg rätt. Så såhär ser jag ut nu:
Så skönt att bli av me lite längd, mycket lättare att sköta!






















Hej hej på er!


























Nu ska vi snart äta så vi hörs mer till veckan.
Då börjar jag en ny delkurs; personlighetspsykologi, vilket ska bli väldigt intressant!

Puss o kram på er!
Hoppas ni har haft en bra helg me!

2 kommentarer:

  1. Hej syster yster!

    Jag tycker att du blev väldigt fin, ungefär lika fin som vanligt, kanske något finare! :)

    Jag ska definitivt följa ert exempel vad gäller helgsnacks (och kanske framför allt hålla snacksandet till helgerna...), för på den fronten är jag inte nån syster duktig direkt. ;)

    Personlighetspsykologi lät ju väldigt spännande, du får hemskt gärna dela med dig lite av vad du lär dig eftersom så kanske jag kan snappa upp några bra tips eller bara förstå lite bättre vad det är du pysslar med om dagarna. :)

    Ha det tokfint nu så hörs vi snart! Hälsa J också!

    Kramar från storasyster!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack så mycket! :)
    Jag ska försöka skriva mer vad vi håller på me o små anekdoter o saker som är intressanta o veta, för det vill jag dela me mig av också, men oftast är det väldigt mycket o göra o speciellt nu den här perioden, så det hinns som inte me eller så poppar det inte upp nåra sånna saker när det är mkt plugg. But I'll try! ;)

    Kram kram!

    SvaraRadera