tisdag, april 03, 2012

Visioner och önskedrömmar

Här sitter jag vid datorn och tänkte plugga, men jaa... det går ju som det går när man kommer på andra tankar hela tiden. Fick ett infall nu, har även tänkt på det förut, om att jag verkligen skulle vilja ta in lite mer sminkinlägg i min blogg för att göra det lite roligare o kanske inspirera nån liten själ. Kanske ska jag försöka få till det, men det är svårt när jag själv inte har tid att sminka mig så mkt och länge på morgnarna, inte alltid får till det som jag vill och inte heller vet hur jag ska fota sminkningar på nåt bra sätt med kameran. Men det vore grymt kul! Eller va tycker ni?

Jag känner mig väldigt inspirerad vissa gånger, som t.ex. ikväll, o skulle bara vilja sitta o nöta o öva o lära mig sminka rikitgt fint. Jag ska försöka göra det oftare o när jag får till det försöka lägga ut ett inlägg. Man måste ju helt enkelt öva o prova o hålla på o greja för att lära sig själv.

Nu borde jag som sagt verkligen plugga så så länge bjuder jag på ett litet kollage på fina inspierande sminkningar jag hittat på google och kommer från tre olika sminkbloggar som jag brukar läsa; Hiilen - Skönhetsbloggen, Lindas Sminkblogg och även en nyfunnen blogg med fina bilder som jag tänkte ta inspiration ifrån framöver, Johanna Djerf - Make up artist. Enjoy!


















Puss o kram!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker det vore jättekul om du la in lite sminkbilder och tips på bloggen! Inte för att jag kan särskilt mycket eller ens orkar bry mig om att sminka mig mer än lite mascara om dagarna, jagmen det vore kul att få lite tips för de gånger man vill göra mig lite extra fin. :)

    Kämpa på med plugget nu! Jag ska ta och plugga lite själv också faktiskt, har fått läsa två jättetrista poesiböcker som jag ska analysera och så ska jag skriva en liten dikt själv också tydligen. :P

    Kram kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jamen va roligt, va bra! :) Då ska jag försöka me det! Jag kan ju inte så mycket om det heller o är ju ingen expert men jag tänkte att det skulle vara kul o utveckla den sidan lite mer o samtidigt göra lite roligare inlägg här :)

    Jag ska försöka, men jag har grymt dålig motivation just nu.. Aha, ne det lät inte så kul det heller, men lycka till me de uppgifterna! Det fixar du :)

    Puss o kram på dig kära storasyster! <3

    SvaraRadera